חני פאר 03-9651737

ברכה לחתונה



איך זה עובד? מה סוד הקסם?

בדרך כלל, זה מתחיל בשיחת טלפון של הורה שבנו/ בתו עומדים להינשא.
לעיתים די קרובות מגיעות גם פניות של בני הזוג, החתן והכלה לעתיד, המבקשים ברכה לעצמם, יחד או לחוד.

לצורך ההדגמה נתמקד בהזמנת ברכה לחתונה מאבי הכלה.

בתחילת השיחה מבררת כמה פרטים כלליים ביותר, תוך כדי שיגור טופס מנחה, שיסייע לו לכתוב עבורי פרטים רלוונטיים על בני הזוג: ההכרות, תכונות אופי של כל אחד מהם, אנקדוטות מעניינות, ובכלל, כל העולה על דעתו בהקשר לברכה לחתונה לזוג שהוא כל-כך אוהב.

בהמשך השיחה מדברים על צורת ההגשה. מסבירה את ההבדל בין מקאמה (פרוזה מחורזת), לבין פרוזה– שזה בעצם כמו להגיש סיפור.
מציעה את האפשרות לצרף ציטטות (מאת אנשי שם ידועים או מהמקורות), ומסבירה, שתוצאה מרגשת, מצחיקה, קלילה, או בעלת עומק- תלויה רבות בחומר הגלם.

מדגישה לשים לב לאיזון כמותי בין הדברים הנכתבים על הבת   (אותה, מן הסתם, הוא מיטיב להכיר) ואלו הנכתבים מטעמו על החתן.
אם ייווצר פער משמעותי, יכול הדבר לפגוע ברגשות הצד השני, והנה איך כבר התחלנו את מלאכת ההרכבה של המשפחה החדשה ברגל שמאל.
חשוב לקחת בחשבון פרט נוסף. אם זוהי הברכה לחתונה בשם כולם משני הצדדים- יש להזכיר את כולם.

בעצם, לכאורה, הנוסחה די פשוטה: הלקוח מספק את ה"מה", ואני את ה"איך".


בסופו של התהליך מתקבלת ברכה התפורה ומותאמת לרוח ההזמנה והאירוע.

איך יודעים?
עם סיום הכתיבה וההגהות, אני מאפשרת למברך להיות קהל   (בשיחה טלפונית), ומשמיעה באוזניו את הברכה לחתונה.
תוך כדי שמיעה נפתחים שערי הדמיון ונימי הרגש מתרחבים.
התחושות האמיתיות המציפות את המאזין לא משקרות, ומאפשרות לו הזדהות מלאה עם הברכה שהיא לגמרי שלו.
זה השלב בו אני זוכה למחיאות הכפיים/ דמעות בעיניים/ מחמאה או שתיים/ ואחר כך חוזרת אל מאחורי הקלעים, משחררת את הטקסט אל כתובתו החדשה.

ככל הידוע לי, אני לא זוכה לקרדיט בפומבי וגם זה חלק מסוד הקסם. מתנחמת בכך שלקוח מרוצה חוזר אלי שוב ושוב מכל הסיבות שבעולם. סבירות גבוהה שאשמע ממנו עם הולדת הנכד הראשון, וודאי עוד לפני כן...



אז- שנתרגש בשמחות
     
לפרטים והזמנות: חני פאר   טל': 03-9651737  נייד: 0522-448844   hanypeer@gmail.com

חני פאר - דרשות נאום ברכה

אוריון  -  שיווק באינטרנט , בניית אתרים