חשיבותה של ברכה לסוף שנת לימודים

חשיבותה של ברכה לסוף שנת הלימודים תש"פ

השנה פקד את העולם כולו ואותנו – אירוע חריג בגודל 125 ננו-מטר, שגרם לשנת הלימודים לחלק עצמה לשני חלקים, זה של טרום קורונה וזה של ה-אפטר שוק. שנה בלתי סדירה לחלוטין, רצופה דרכים שונות ויצירתיות לשמירת קשר עם התלמידים, ניסיונות מוצלחים יותר ומוצלחים פחות לתחזק משמעת לימודית ושיעורים, כדי שהתלמידים לא ייצאו בכלל מהשגרה. 

כך או אחרת, גם השנה הזו מגיעה אל קו הסיום יחד עם לוח השנה וחום מאי-יוני, וצריך לסגור פרק ולפעמים להיפרד, כדי שנוכל להתחיל מהתחלה. 

תלמידים רבים יזכרו את השנה הזו כשנה המוחמצת בחייהם, בעיקר מסיימי התיכונים, החטיבות,  היסודיים, גני חובה – מאות אלפי ילדות וילדים, נערות ונערים שמפאת התקנות המורות על האיסור להתקהל יחמיצו מסיבות סיום צנועות עד מפונפנות, התרגשויות של טקסים, רכישת ביגוד נשף כיאה למסיימים, הופעות פרי כישוריהם, זיקוקים, מופעי הענקת תעודות הצטיינות מול פני האומה, ההורים והרשתות החברתיות.

דווקא משום כך, יש מקום גדול יותר לברכה של מנהל/מורה/גננת. 

הברכה לא דורשת מגרש גדול על הקרקע אלא באוויר, היא צריכה רק פלטפורמה דיגיטלית כמו– זום, מייל, ווטסאפ, פייסבוק…

הברכה הכתובה, המשודרת או המוקלטת באודיו תרגש, תיגע, תישאר כמזכרת נצח, תלך עם התלמידים הלאה.

אז מה צריכה להכיל בברכה ממורה/מנהל/ גננת? 

כל מה שיכול להכיל ארגז כלים חינוכי בן זמננו בגרסה מקוצרת –

  • מסרים של סיכום פרק לימודי, רכישת הידע, חשיבות רכישת השכלה בהמשך.
  • מסרים של עוצמה, עידוד, הצלחה, כיבוש יעדים ועמידה בפני תאגרים.
  • מסרים של אהבה, חום, דאגה – בטמפרטורה המתאימה למגיש/ת הברכה.
  • מסרים ערכיים – להיות טובים, ללכת בחיים הבוגרים לאן שהלב לוקח, לעשות את מה שאוהבים הכי טוב שאפשר.

לאו דווקא לפי הסדר הזה.

רשימה זו מהווה בסיס רעיוני שצריך לקרום עור וגידים ונשמה כדי שתהווה את הברכה המושלמת.

אני כאן לרשותכם כדי לעשות את זה יחד הכי טוב שאפשר, הכי מותאם ונכון לכם.